Sunday, October 3, 2021

Stressed

Assalammualaikum

Kinda tired. Seriously i am tired. I am tired, definitely.

Pagi, bangun seawal 5.30am. Then solat, basuh baju, angkat baju kering and jemur baju. Buat sarapan, kadang² orang lain yg masak. Then bagi makan kucing² kat belakang. Bagi kitten sesat kat bawah, i asked my mom buang jela kucing yg datang tu sebab aku malas gila nak jaga. My mom said NO. But, aku jugak yg kena jaga nanti oiiiii. Cukuplah Pumpkin dulu aku yg jaga. Penat, banyak gila chores kena buat. Bila ada je tak kena dengan kucing tu...aku jugak yg kena bebel dengan abang aku. Likess...man, can you see i'm tired.

Pi pasar, beli sayur...haritu kaki aku lenguh. Hahaha, dah tua mungkin. 

Lepastu, aku prep untuk masak tengahari pulak. Macam bibik pun ada jugak. Masakkan untuk embah aku tak kisah sangat sebab awal² custom dulu macam tu. Skrg lama² makanan kat rumah pun aku kena masak. Setiap kali weekend aku berharap sangat mak aku, or anyone in this house volunteer masak. Tak weekend pun aku duk tertunggu-tunggu ada sesiapa tak yg nak ganti aku masak.
Tapi, aku still kena masakkan untuk embah. Itu pun kalau tak ada orang kat rumah embah. Kalau ada orang kat rumah embah, aku cakap je dengan mak honestly "Hari ni mak masak, kita malas". 

Lepas masak lunch, baru aku makan breakfast or brunch kalau tak sempat makan pagi. Then bagi makan kucing lagi dan lagi. Barulah ada masa lepak kat luar sebab nak bagi kucing sesat tersebut keluar dari kandang 🙄 Biasanya aku kat luar 1- 1½jam gitu je. Then mandi and Zuhur. 


- Wroted October 2021 -
- Posted 12 Jan 2022 -


















No comments: