Wednesday, June 2, 2021

Bullying

Assalammualaikum





Sebabkan mood tengah rajin nak menaip so here i am, again. 

Today's topic : BULLYing

Aku tak pernah kena buli sepanjang aku study. Masa sekolah rendah, semua kawan-kawan aku okey, and aku anak cikgu jadi semua orang layan aku baik-baik je. Hehe. I think sebab tu kot.

    Masa aku sekolah menengah pernah ada orang ingat aku kena buli. Hahahahaa. I am shocked babe. Masa tu kitorang ada perjumpaan tingkatan. Ketua form yang handle meeting tu, dia yang kata aku kena buli, or more likes dia tanya aku, sama ada aku kena buli ke...gitu. So i stated TAK. 

    Aku pun tak tahu kenapa diorang accused aku kena buli. Sedangkan aku dengan kawan (W) aku tu okey je. Maybe sebab masa tu masih tingkatan 1, nampak macam berkawan tu masih akward and aku pun memang tak reti marah-marah orang. But after that thing happen, behaviour aku macam berubah sikit. Awal-awal dulu aku macam tak reti say NO. But then i can. Wow. Kira macam ada development la sikit, reti marah sikit-sikit. Sebabkan tak nak orang pandang aku kena buli, which is i'm not dude.


    I asked my others friend about it tauu, macam mana tiba-tiba boleh ada topik aku kena buli. Diorang cakap maybe sebab aku ikut je cakap si W, macam aku ni tunduk je dengan W. Owhh. W okey je dengan aku, kitorang kawan sampailah form 3. After that, jarang jumpa sebab dia sakit and kena operate. So dia kena extend next year. Serius talk, aku masih rasa pelik dengan topik buli ni, ahahahaaa. Weird gila oii. Hidup aku ok je, tetiba ada orang kata aku kena buli 😂

Tapi tak surelah siapa yang kabo ke leader form pasal aku kena buli.


    Suprisingly, i'm not gonna be mean. Tapi...later...leader form kitorang pulak yang kena buli. Lupa dah tingkatan berapa, tingkatan 3 atau 4. Senior yang buli dia, tapi masa tu dia dah letak jawatan. Tak pasti sebab apa that thing happen. Tapi this case naik sekolah, sebab senior siap gunting rambut ex-leader masa dia tidur. Which is not cool babe. Then dia pindah sekolah. Alhamdulillah dah kahwin dah dia sekarang :)  Senior yang buli dia pun dah kahwin and ada anak.
  Let bygones be bygones  


Life must go on, babe.

No comments: