Tuesday, June 1, 2021

Knock! Knock! Fam.

Assalammualaikum wbt


I'm back, so i can expressed and convey all of the things that has been on my thought or mind. 

    As you can see...or not. I've got two sisters in-law. You know...every little things has a flaw, us human did too. Along- when he got married he's still studying for his Master. Tak ada biasiswa, all my pop and mom support. Dari duit makan sampailah ke duit ulang-alik Uni. But Alhamdulillah sekarang dah ada job eventhough it took him a few months nak cari spirit kerja tu, blessed her wife for urging him to search some job instead of lying and playing video game everyday. Because he can work, ada skill, social pun okey. Tak macam aku ni. Spirit ada tapi willingness tak ada, how can i overcome this things?


    Angah pulak, dia lain. Dari high school memang ada spirit or suka benar berbusiness, sampailah sekarang. Study pun buat business, kira pandai cari duit poket sendiri. So my parent just bayar duit yuran Uni je. I'm like woww. But sometimes ada je my pop bagi duit, sebab anakkan. 

    My 1st SIL (sister in-law) kadang-kadang mengadu dengan aku pasal Along. I did knew how Along was. Sebelum diorang kahwin aku dah compare compatibility. Sebabkan dua-dua anak pertama, it's kinda shocked me tho. Hahaahaa sebab pernah dengar orang kata anak Sulong jangan kahwin anak Sulong sebabkan dua-dua Ego gituu. Tapi kalau dah jodoh, kita janganlah mempersoalkan benda baik. Sebab kita pun tak tahu how the future is, goes. So kita mampu doakan jela.


    For me, situasi SIL 1 ni macam drama Melayu doo...even aku tak layan sangat drama Melayu. Dia kabo ke aku Along did called her Derhaka 2 or 3 times. Hurmmm, one time mungkin macam sacrasm cakap kalis-kalis but he still means it. Last year, 2nd day Raya he pushed her. Diorang fight kot. Last week, SIL comes to me crying. Dia nak balik rumah parent dia which is in another province. Fight again. I don't know how they face to face after theirs fight. Sebabkan PKP and now lockdown memang tak bolehlah nak merentas negeri and daerah. 


    Blame my introvert self, aku tak tahu macam mana nak treat orang menangis 😅, so i just hold her hand and patted her shoulder. Because i don't know the damn things how to reassure her it'll be alright. Help me God, and...i know she's not bad mouthing anyone, she just wanted to convey what she felt. But...aku tak biasa oii. You know, macam talking behind their back. Sebab aku jarang convey apa yang aku simpan, so i felt weird to listen to them. I'm not a saint. She also talked about SIL2. OMG, time ni lah aku rasa macam aku kat drama Melayu ke?? Macam mak cik bawang. Sis, i am to innocent for this topics. Yang ni macam bad mouthing sikit. Tapi aku tak boleh cakap lebih, siapalah aku kan. Hahahahaa.

    Along is/was a problematic man. Masa bercinta semua bunga-bunga manis-manis, after kahwin...nope. Maybe normal kot after kahwin macam tu. Sorry, saya belum kahwin. Bayang calon pun tak nampak lagi. Kalau aku kahwin, aku nak dia seorang yang talkative sebab aku tak. Open-minded. Of course treat me well, and he'll be become my pillar because i got a lot of flaws, insecure. Amin.


Hopefully, things will be alright for both of them. 


At least, they both have each others back

ME

No comments: