Friday, June 4, 2021

FRIENDS PART II

Assalammualaikum



I'm back, lain macam rajin nak menaip minggu ni. Maybe sebab aku rasa enjoy sharing my thought and my life's experience :)

Nak sambung entry semalam berkaitan 'FRIENDS'.
Hari ni aku sambung berkaitan kawan-kawan aku kat Uni


    After keluar dari MJ, aku further study kat Ganu. Macam biasa jumpa dan kenal dengan new faces. Roomate aku orang Johor jugak, Najikhah nama diberi, orangnya tinggi lampai bertudung labuh tidak seperti aku walaupun aku keluaran sekolah agama 😂 Tak silap 4 semester kitorang satu bilik, dia lain kos dengan aku. Dia baik, adik beradik semua perempuan. Best boleh masak sama-sama, and sharing gossips together.

UniSZA SEJATI

    Close friends? Macam biasalah semua tempat nak ada 'gang'. Kalau gang aku berempat. Yuna (me), Ida, Pia and Scha. Yang ni yang biasa aku melepak, pi kelas sama-sama, makan sama-sama. Study sama-sama. Semua sama-sama. Layan Running Man or anime biasa dengan Ida, minat sama. Kadang-kadang aku download RM and later Ida nak copy. Hahahaa. 

    Scha dulu stay bilik sama aras dengan aku, aku dah lupa apa nama aras kat Uni dulu. lol. First time aku jumpa dia dulu my first impression is 'cantiknya minah ni' even dia dengan aku melalui zaman jerawat jahat but she's beautiful and she got that body shape goal. Huuhuuu. Kalau dia tahu aku kabo gitu mesti kembang semangkuk jadinya. Sekarang pun dia dah lawa, beauty is pain babe. We're still friend until now, no doubt. Sampailah ke Jambi, dia pun futher study kat sana with me and other members.

    Dulu gigih kitorang pinjam (me) basikal orang semata-mata nak gi kedai RM2 lalu pintu belakang Uni, pernah sekali dua jalan kaki pi kedai. Kalau nak pergi beli barang kat bandar or mall je mesti kitorang pi sama-sama, duk tunggu bas kat hostel kadang-kadang tunggu bukan main lama gilaaa. Kitorang jarang sewa kereta kalau pi keluar, except kalau ada occasion je. So naik bas jela mudah walaupun lambat.


    Masa kat Jambi pulak, kitorang selalu naik motor sama-sama. But what can i say, people do changed. It's kinda weird watching her be close with a 'man'. Tbh she's not before, or am I not much aware of it...? Maybe. But normally i will turned it into blinds eye. Buat-buat tak nampak, biasalah aku kan. Hurmm, member aku yang lain yang kabo ke aku pasal diorang berdua. Bila member aku kabo ke aku, aku rasa macam...'am I not trust worthy enough for her?' - kenapa Scha tak cerita dengan aku pasal that 'man'. Masa kat UniSZA dulu dia pernah cerita pasal crush dia masa high school kat aku. Maybe sebab kat Jambi aku kenal that man, so dia tak kabo ke aku pasal diorang. LOL. If i remember, masa tu disappointed gila aku. Am I not her friend? Tak layak ke kalau dia share dengan aku? But, i think positive jela. Sebab kalau aku confront dia pun, tak ada benda pun nak dipersoalkan. Hahaa. Maybe sebab aku clueless. Hurmm...am i stupid?

    Tapikan later i found out about what happen in Jambi thru her blog, hahaa. And i asked her about it, tapi aku tak persoalankan sangat pon pasal that man. Because dia pun dah tak ada apa-apa. So, case closed babe.

    My other friend, Ida. We share the same interest, anime and Running Man. Masa tu aku belum into Kpop sangat, so aku just layan variety shows because it is funny and hilarous. We're the luckiest sebab kitorang dua je yang dapat stay hostel sampai sem 6, yang lain kena buat permohonan surat. Blessed us. I know she's kind, tak kedekut...but ada certain things yang aku tak faham. Bila kitorang pergi makan sama-sama, when she saw her childhood friends she will leave me out behind (for short awhile)...i felt like...lonely. I don't know how to tell her about that thing so i just kept it myself. Because this is ME. 


But, i still grateful tho because they are all my friends. My precious friends.

One of my fav photo sebab muka aku kena blok, ahhahaa


My favorite video

Because i love them









No comments: